Bukalah cendela pikiranmu sekedar untuk berfikir..

Senin, 17 Oktober 2011

Wanita Sholeha


Sahaja dalam berpakaian
Sopan berbicara
Santun tingkah lakunya..

Wanita sholehah pancaran hati
Pelindung bagi anak-anak
Kasih bagi suami

Syukur alhamdulillah, bila seorang lelaki telah meminangnya dengan Bismillah. Cintanya bisa menjadi sebagai penebus dosa dan bertambahnya pahala. Insyaallah, Suka duka slalu dijalaninya dengan ikhlas dan pasrah terhadap Allah SWT dengan slalu berusaha menjadi yang terbaik. Baktinya slalu mengundang rasa kedekatan pada Allah SWT. Melihatnya mampu menggetarkan dan menyenangkan hati. Subhanaallah, Maha Kuasa Illahi..

Ya Allah
Satukanlah Cintaku dan Cintanya dalam ridhoMu
Sakinahkan tali kasih sayangku dan dia sebagai penebus dosa
Warahmakan 
Dan mawahdahkan silaturahmiku dan dia dalam mutiara pernikahan

Ya Allah
Aku pasrahkan semua ini hanya padaMu
Apapun aku ikhlaskan semuanya
Karna hanya Engkaulah memiliki jodoh ini.

Ya Allah
Aku hanya berharap dan memohon padaMu
Lancarkanlah cintaku dan dia
Mudahkanlah aku untuk meminangnya
Dalam ridhoMu ya Allah...

Hati ini berdebar, biarkan rambut terurai. Curilah aku dalam diriku dan sembunyikan aku dalam hatimu. Biarkan orang lain, yang penting hati senang Tuhan setuju. Sebuah perkataan yang terlalu alay namun bisa didapat dalam sanubariku...

Tidak ada komentar: